ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

شکست ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیا

ایلان ماسک از ایالت کالیفرنیا خواسته بود تا قانون تعدیل محتوا در مورد ایکس را لغو کند که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 30
کد خبر: ۲۲۱۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایلان ماسک در مقابله با قانون تعدیل محتوای ایالت کالیفرنیای آمریکا شکست خورد. این قانون شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا به طور عمومی نشان دهند که چگونه محتوای خاصی را در پلتفرم‌های خود تعدیل می‌کنند.

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در سپتامبر از کالیفرنیا برای لغو قانون تعدیل محتوا شکایت کرد و گفت که این قانون حقوق آزادی بیان آن را تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا نقض می‌کند.

این قانون، شبکه‌های اجتماعی با درآمد ناخالص سالانه قابل‌توجه را ملزم می‌کند که گزارش‌های ۶ ماهه‌ای منتشر کنند که شیوه‌های تعدیل محتوای آن‌ها را توضیح دهد و داده‌هایی درباره تعداد پست‌های اعتراض‌آمیز و نحوه رسیدگی به آن‌ها ارائه کند.

اکنون ویلیام شوب، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، در یک تصمیم ۸ صفحه ای، درخواست این شبکه اجتماعی را رد کرد.

شوب نوشت: «در حالی که به نظر می‌رسد الزامات گزارش‌دهی بار انطباق قابل‌توجهی را برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، به نظر نمی‌رسد که این الزام در چارچوب قانون متمم اول، غیرقابل توجیه باشد.»

ایکس با توجه به قوانین تعدیل محتوای خود مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. از زمانی که ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ مدیریت ایکس را به دست گرفت، درآمد ماهانه تبلیغات ایالات متحده در هر ماه حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

ایکس در اروپا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد ایکس به دلیل نقض تعهدات و اطلاعات نادرست است. / رویترز

ارسال نظر
آخرین اخبار